söndag 30 december 2012

2012 - Året som gått

Då var det dags för en liten tillbakablick på året som har gått, som vanligt tycker man först inte att det har hänt någonting men sen när man väl tänker tillbaka så har man faktiskt vartit med om en hel del. Minnet är kort! :)

Första händelsen som året gav oss var i början av februari då hela familjen för första gången åkte utomlands tillsammans, resan gick då till Meloneras i Gran Canaria. Vi hade en mysig vecka tillsammans trots att vädret inte var på vår sida, det kunde ha fått varit lite varmare och blåst mindre. Men det är en resa som jag aldrig kommer att glömma <3

Hela familjen samlad på Gran Canaria

Utanför vårt hotell

Resan till Gran Canaria var inte den enda utomlandsresan detta år för mig, jag och Tomas bestämde oss för att ta en tidig semester i början av maj. Då åkte vi till Cypern 1 vecka, till orten Fig Tree Bay. Vi hade en jättehärlig vecka med varmt väder! Vi solade, badade, åt god mat och bara kopplade av från allt vad stress innebär. Båda två fastnade för Cypern, vi vill väldigt gärna åka tillbaka dit inom snar framtid.

Fantastiska Fig Tree Bay i Cypern

Den härliga stranden en bit från hotellet med ljus sand och vackert turkost vatten <3

När det kommer till hundfronten detta år så hade jag bestämt mig för att börja ställa ut Akito igen efter ett uppehåll på 1 år, eftersom att hans kropp tidigare har varit långt ifrån färdigutvecklad. Super nervös var jag i Västerås där första utställningen för året var. Men det gick väldigt bra, Akito fick excellent med CK och blev placerad 3:e bästa hane. Det var jag så nöjd med och kunde pusta ut :) När jag sen ställde honom i Vallentuna på Stockholm International Dog Show en månad senare gick det super duper bra. Akito blev BIM och fick både sitt första CERT och CACIB! :)

BIR & BIM

Stockholm International Dog Show
BIM med CERT & CACIB

I början på juli åkte jag och Akito ner till Halmstad som vi gör varje sommar, till våra underbara vänner Malin & Fredrik och lilla nytillskottet (då nästan 7 månader) Ronja. Vi hade två underbara veckor tillsammans där det blev hundutställning, hundpromenader och dop för Ronja. Jag passade även på att göra ögonlysning på Akito som desvärre inte fick det resultat jag ville ha, det visade sig att han har ett ögonfel på sitt ena öga :( Hade tänkt att testa honom för PRA och CEA samtidigt men det blev det inget av. Vi får se vad nästa ögonlysning visar, den kommer vi att göra sommaren 2013.

Finaste familjen Fagerström/Berglund <3
Ronjas dop

Den "största" händelsen detta år måste nog vara att jag och Tomas skaffade oss ett nytt boende i somras. Vi köpte en bostadsrätt i Skyttorp (3 mil från Uppsala), nyrenoverad 3:a på 64 kvm. Vi trivs väldigt bra i lägenheten och området är helt ok, om man bortser från alla dessa 100 tals katter som bor i området ;) Huset som vi hade i Örsundsbro har Tomas mamma tagit över och håller på att total renoverar/bygger ut den, därav anledningen till flytten. Vi hade helt enkelt inte tid eller råd att renovera huset och det gick inte att bo där som det var.

Utsikten från vårt sovrumsfönster i nya lägenheten.

Under hösten hände det mest tråkigheter så det tänker jag inte skriva om. Den senaste händelsen detta år som också är den sista var att vi efter en tids funderingar bestämde oss för att kastrera Akito. Och som jag har skrivit tidigare så är det flera orsaker till kastreringen, bl.a. pga hans ögonfel så kan han inte användas i avel. Kasteringen vart inte helt problemfri, det blev en komplikation som troligtvis var en hudinfektion så Akito fick äta medicin i en vecka. Nu är han dock helt återställd :)

Akito med tratt efter kastreringen

Det var då året som har gått, och det har ju hunnits med en hel del. Min önskan är dock att nästa år blir bättre än detta. En sak som jag i alla fall ser väldigt mycket fram emot är att börja utbilda mig till undersköterka, jag kom äntligen in på utbildningen och börjar den om en vecka :)

Jag vill önska min familj, mina vänner och bekanta ett Gott Nytt År!

Milton Polis önskar er alla en God Jul & Gott Nytt År! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar