torsdag 3 januari 2013

Året 2012

Hur var 2012 på en skala mellan 1-5?
Mellan 1 och 2. Det var alldeles för mycket negativt som hände.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Åkte utomlands med hela familjen. Gick på streetrace/meeting i Halmstad.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2012?
Den enda som fick barn var barndomsvännen/grannen i september, en dotter som fick namnet Livia.

Dog någon som stod dig nära 2012?
Beror på vad man ser som nära. Men både min gammelfarmor och min mormors bror gick bort nu i december.

Vilka länder besökte du?
Gran Canaria med familjen och Cypern med Tomas.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha 2013?
Mycket! :) Men det jag mest vill ha är barn, frisk pappa, valp och självkänsla/självförtroende.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Tomas och min 10 års dag tillsammans. När Akito blev BIM och tog sitt första CERT & CACIB. När gammelfarmor dog.

Vad var din största framgång 2012? Största misstaget?
Största framgången är att jag har utvecklat min yrkesroll och blivit mer säker i den. Största misstaget var att tappa den lilla självkänsla/självförtroendet jag hade, som jag nu måste försöka bygga upp.

Bästa köpet?
Vår lägenhet. Min iPhone5. Salvan Aloe heat lotion mot min höftsmärta, det enda som hjälper nästan helt mot smärtan. Tack Malin för tipset! <3

Vad spenderade du mest pengar på?
När vi köpte vår lägenhet. Förutom det så vart det Akitos kastrering, pga komplikationen blev det väldigt dyrt!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Dagen då Akito blev BIM med CERT & CACIB, känslan var euforisk :) Men blev också riktigt glad då jag fick veta att jag kom in på min utbildning till våren, äntligen!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Gangnam Style, vem kommer inte att komma ihåg den? :) Don't you worry child med Swedish house maffia, sjukt bra låt. Ja och så Magnus Ugglas version av Jag och min far.

Var du gladare eller ledsnare 2012 jämfört med tidigare år?
Mycket ledsnare, måste nog ha varit mitt värsta år hittills om man ska se till hela året. Så många jobbiga och ledsna saker som hände, speciellt under hösten.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Tränat hundar och haft mer energi

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slarvat med maten...

Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru och Grey's Anatomi

Bästa boken du läste 2012?
Har läst flera bra men kan inte komma på vilken som är bäst :)

Något du önskade dig och fick?
En plats på utbildningen som startar nu i januari :)

Något du önskade dig och inte fick?
En frisk pappa. Få reda på orsaken till min höftsmärta och bli av med den.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Ställde ut Akito i Tvååker, spenderade dagen med världens bästa Malin, Fredrik & Ronja, gick på streetrace/meeting i Halmstad :)

Högsta önskan just nu?
En frisk pappa, det skulle betyda allt. Att 2013 blir så mycket bättre än förra året, med hälsan, lyckan och kärleken för både mig och min familj.

1 kommentar: