tisdag 15 januari 2013

Ett besök av influensa

Förra veckan kom herr influensa och knackade på dörren, och dum som jag var så öppnade jag! Hela förra veckan låg jag i hög feber, hade enorm muskel/ledvärk, förkylning och hosta. Mådde rent ut sagt skitdåligt! Och jag som skulle ha börjat min utbildning den 7 jan, den har jag fått skjuta upp till fredag denna vecka. Dumma influensa! :(

Dessvärre har jag ännu inte blivit helt frisk trots att det gått en vecka, så idag var jag tvungen att åka till läkaren. Blev sjukskriven veckan ut med ordinationen: vila, vila och vila!

Stackars Akito är sjukt understimulerad här hemma, först fått vara still 2 veckor pga kastreringen och nu 2 veckor pga mattes dumma influensa :( Jag lovar, så fort vi är ute på kiss så hoppar/skuttar han fram på alla fyra ben under den korta promenaden. Tur att han är lite lugnare inne. Men dåligt samvete får man som hundägare! :(

Toller style :P

Galen tollare i mitt knä ;)

Bästa sällskapet som tar hand om mig när jag är sjuk, lämnar aldrig min sida <3

2 kommentarer:

  1. Nu får vi allt hoppas att vi blir friska snart! Hatar detta, värk i kroppen och orkeslös, nä fy fan!

    SvaraRadera
  2. Milton e ju så himla söt!
    Ät, drick å sov hur mkt som helst!
    Kasta ut Akitos mat så han får leta upp den å ge han ett märgben så klarar han sej nog ;)
    KRYA PÅ DEJ!! kram

    SvaraRadera