torsdag 13 december 2012

Akitos kastrering

Då var Akitos kastrering gjord. Lämnade in honom på förmiddagen i tisdags och sen var det några nervösa timmar tills veterinären ringde på eftermiddagen och berättade att allt hade gått bra :) Fick då komma och hämta hem Akito igen.

När jag kom tillbaka till Strömsholm mötte jag världens olyckligaste rödräv med tratt. Akito visade tydligt att det var SÅ synd om honom. När vi var hemma så låg han pipandes i sin bädd med en filt på sig, det gjorde ont i själen att se/höra honom. Men när jag väl satte mig bredvid honom, tog av tratten och myste med honom så slutade pipandet på en gång. Jag har nog en liten skådespelare här hemma ;)

Nu efter 2 dagar så mår Akito efter omständigheten bra och tratten är inte lika jobbig längre. Bäst av allt är ju att få sova i husse och mattes säng nu när tratten är på :-P Nu hoppas vi bara att såret läker som det ska!


Akito visade tydligt att han minsann var världens olyckligaste, det var ju SÅ synd om honom :)


Hemma i sin bädd med filt (ser att bilden är fotad lite snett :-P)


Det går att dricka vatten med tratt på :)


"Men matte, hur ska jag kunna ligga ner med denna strut runt huvudet... det går ju inte"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar