måndag 18 mars 2013

Stora förändringar

Ja det var ett bra tag sedan jag uppdaterade bloggen. Det har hänt en riktigt stor förändring i mitt liv och orken till att blogga har varit som bortblåst. Men här kommer i alla fall en liten uppdatering.

Jag och Tomas har separerat efter tio år tillsammans och förlovade i nästan nio år. Det var inte ett gemensamt beslut utan det var Tomas som inte ville fortstätta vara tillsammans och det känns rent ut sagt för j*vligt. Eftersom det är han som står som ägare på lägenheten så blir det han som bor kvar där. Så jag och mina två fyrbenta killar har fått flytta hem igen till mina föräldrar i Upplands Väsby, som tur är hade dem ett ledigt rum åt oss och här har vi nu bott i drygt en vecka.

Detta betyder att jag måste försöka hitta ett nytt arbete som ligger närmare här, så att jag får en stadigare ekonomi nu när jag är ensam och en ny bostad (eftersom jag fortfarande står kvar i Väsbys bostadskö). Och det är inte det lättaste precis, spreciellt inte när jag mår så känslomässigt dåligt. Men det viktigaste just nu är i alla fall min utbildning, att jag fortsätter och klarar av den.

Just nu ser allt väldigt mörkt ut och mitt liv har totalt vänts upp och ner. Det känns verkligen som att jag har förlorat en stor del av mig själv och jag känner mig så otroligt ensam, tanken på framtiden känns väldigt skrämmande. Jag kan inte göra annat än att försöka acceptera och gå vidare. Men det gör j*vligt ont i själen.


4 kommentarer:

  1. Styrkekramar <3 Du vet vart jag finns och jag finns här för dig oavsett tid på dygnet!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig, kära syssling! Även om det inte känns så just nu, så kommer det alltid något bra med allt det dåliga... Massa kramar från Sala!

    Cindy

    SvaraRadera
  3. ♥♥♥
    /Lillstrumpan

    SvaraRadera
  4. finns för dig vännen, även om jag säkerligen inte kan relatera till vad du går igenom så kan jag i alla fall lyssna. Bra att du fokuserar på din utbildning, det hjälper oftast att ha något att koncentrera sig på. Dessutom har du i alla fall kvar dina två favoritkillar, Milton och Akito. Dom lämnar dig aldrig. Ta vara på dig och sköt om dig <3

    SvaraRadera