fredag 31 maj 2013

Plugga inför slutprov

Hela denna vecka har gått åt att plugga, plugga och återigen plugga inför slutprovet i medicin 1 som är på tisdag nästa vecka. Som vanligt så tänker jag innan "äh det här är inga problem, det är inte så mycket" men när jag sen väl sätter mig ner med boken och anteckningarna inser jag att "oj då, det är rätt mycket man ska komma ihåg". Det är då paniken infinner sig! :P

Så denna vecka har det pluggats på celler, blodcirkulationssystem, nervsystem, rörelseorgan, matspjälkning, endokrina organ, sinnen, hud och mikroorganismer. Herregud säger jag bara! Tur att man har fantastiska klasskamrater som man kan plugga tillsammans med och få hjälp med vissa delar som man tycker är förvirrande. Dessutom har vi alltid roligt tillsammans och kommer in på helt andra konstiga saker än just det vi pluggar på, som t.ex. vitlök, bananer, dirre och dvärgar :P

Men vi har iaf lagt upp en ny strategi inför nästa kurs, vi ska då se till att börja plugga tillsammans tidigare inför slutproven så att vi är väl förberedda och inte bara ha en vecka på oss :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar