tisdag 14 maj 2013

Turkiet resan

I lördags natt kom vi hem från en veckas semester i Turkiet. Och även fast det fanns gratis Wi-Fi i hela hotell området så fanns inte tiden att uppdatera något, så det kommer nu istället :)

Jag har haft en helt fantastisk vecka nere i Side i Turkiet, vädret var perfekt med sol och ca 30-35 grader varmt varje dag. Hotellet vi bodde på var fantasiskt, väldigt sköna sängar, helt ok frukostbuffé och trevlig personal. Turkarna var väldigt öppna och trevliga människor, inte något man ofta märker på andra länder jag har varit i. Plus att turkiska killar ser väldigt bra ut :P Under dagarna blev det nästan bara sol och bad, på kvällarna satt vi i pool baren och drack drinkar och sedan åt god mat ute.

Sista kvällen tog en av killarna (personal) från pool baren med mig och Camilla ut för att dansa på en av deras klubbar. Och vilken skillnad det är i Turkiet när man är ute jämfört med Sverige, herregud! Inne på deras klubbar står det vakter som håller koll över omgivningen, och om man är ett sällskap med en kille så kommer det inte fram några andra killar till en under kvällen. Samma sak om man var ute och gick på gatan, så fort jag och Camilla gick själva så var det en hel del som "ropade" på oss från sina restauranger och butiker.. men dom sa inte ett ljud om vi gick med någon turkisk kille. Det var rätt så skönt faktiskt :P

Jag hade det i alla fall så otroligt bra där nere och jag ville absolut inte åka hem till Sverige igen. Dessutom hade jag varken migrän eller höftsmärta på hela veckan, och det är inte första gången som det är så när jag är i ett varmare land. Jag får helt enkelt ta mod till mig och flytta utomlands :) Jag kommer definitivt att åka tillbaka till Side snart igen! :)

Side Beach <3

Raki... mycket gott! :)

Margarita... mycket gott! :)

Hotell översikt

Hotell rummet, med mycket sköna sängar!

Gatan utanför hotellet med restaurangen till vänster där vi åt flera gånger

Sides strandpromenad gata

Utsikt från vårt hotellrum

Utsikt från vårt hotellrum, pool baren

Vem är starkast!?... Svar: JAG! :P

Jag och Camilla på en av restaurangerna för lite middag

Syskon kärlek! <3

Solnedgång i Side

1 kommentar: