torsdag 27 juni 2013

Sjukling

Ja det sägs att livet inte är en dans på rosor och det kan jag verkligen hålla med om. Känns ofta som man tar ett steg fram och sen två steg bak, men det är väl så livet kanske är? :P

Började förra torsdagen känna lite smålock i vänstra örat men tänkte att det kanske är någon liten förkylning på gång för då brukar jag få lock så jag brydde mig inte om det. Helgen var mysig, firade midsommar hemma hos min syster.

På söndag vaknade jag av att det var helt lock i vänstra örat, kunde inte höra nåt plus att det tjöt hela tiden i den som en hög telefonsignal. "Nu har jag fått tinnitus" var första tanken och jag blev så rädd. Efter lite rådfrågning av vänner så misstänkte jag att det var en vaxpropp, så jag åkte iväg och köpte Revaxör för att spola örat. Använde revaxören en gång under dagen, locket och ljudet försvann delvis men det kändes inte helt bra så jag tog revaxören i örat under natten också.

På måndag morgon när jag vaknade hade locket och ljudet försvunnit när jag spolat örat rent, men nu hade jag istället ont i örat plus att min balans var inte bra. Fick en akuttid till läkaren på förmiddagen. Där konstaterades det att jag har fått en virusinfektion som påverkar balansnerven, och gör att jag är så yr/vinglig. 

Så nu är det medicin i 10 dagar :( Och medicinens biverkningar gör ju inte saken lättare: yrsel (räcker det inte med den jag redan har!?), trötthet och hjärtklappning. Det krävs en väldig koncentration när jag är uppe och går för att jag inte ska snubbla, vilket jag naturligtvis redan har gjort i alla fall.

Nu har jag väl haft tillräckligt med otur det här året tycker jag, vad har jag gjort för fel för att förtjäna allt detta!? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar